Patrick van Kolfschoten van de JUMBO
Patrick van Kolfschoten van de JUMBO

De DES Winkelier...........JUMBO Patrick Kolfschoten

Ondernemend

Geboren Woudenberger? 

Nee, geboren in Utrecht en opgegroeid in Nederhorst Den Berg

Waar kunnen we je winkel precies vinden?

Mijn winkel zit op ’t Schilt 18 in Woudenberg

Doe je naast bricks ook aan clicks? 

Ja, je kunt bij ons bestellen via www. jumbo.com. U kunt kiezen voor thuisbezorgd of ophalen in de winkel.

Corona heeft jouw winkel er niet onder gekregen. Hoe ben je met die uitdaging omgegaan?

We zijn vanaf dag 1 vol met de regels van het RIVM aan de slag gegaan. We hebben onze medewerkers en klanten elke dag laten zien dat we er serieus mee omgaan. Sinds de zomer zijn we gestopt met het actief deurbeleid, maar we maken nog steeds iedere 45 minuten alle handvaten van de winkelwagens schoon en we hebben een karren-schoonmaakstation staan zodat de consument zelf gemakkelijk de kar kan reinigen.

Wat vind je het leukste element in je werk?

Het klantcontact. Dat je een klant kunt adviseren of naar mogelijke alternatieven kunt zoeken. Of regelen dat een product binnen een week speciaal voor deze klant bij ons geleverd wordt.

Hoe laad je je op na je werk?

Met mijn vrouw en kinderen lekker tijd doorbrengen. En een flinke wandeling geeft mij weer veel energie. 

Welke belangrijkste kernwaarde in jouw leven draag je ook in de winkel uit?

Afspraak is afspraak en iedereen verdient een kans.

Wat wil je als ondernemer binnen drie jaar bereikt hebben?

Binnen 3 jaar wil ik mijn bedrijf geheel verbouwd hebben naar de modernste eisen, zodat we onze klanten nog beter kunnen bedienen.

Welk advies heb je voor beginnende winkeliers?

Maak een duidelijk plan en controleer zelf periodiek of je nog steeds met je plan bezig bent. Een plan kun je altijd aanpassen als de tijd je inhaalt of als je ineens betere ideeën hebt. En vergeet niet dat je ook vandáág moet leven.

Welke verandering in het winkelgebied van Woudenberg zou jij wenselijk vinden?

Ik zou graag een hoop startende ondernemers zien die met leuke kleine concepten ons winkelgebied komen versterken.

Wat zou de detailhandel zelf moeten doen om ook in de toekomst relevant te blijven?

Onderscheid jezelf niet op prijs maar op service en kwaliteit.

Hoe ziet jouw extra stapje in service eruit?

Met mijn team net dat stapje extra doen dat de klant eigenlijk niet verwacht.

Wat is het mooiste compliment dat je ooit van een klant kreeg?

Dat ons team zo leuk samenwerkt.

Als je opnieuw een winkel zou beginnen maar dan in een ander product, wat zou dat dan zijn?

Horeca heeft ook met eten te maken en mensen.

Wat zou je tenslotte nog kwijt willen aan de lezers?

Vanaf 8 september 2021 kunt u bij ons een stukje historie van Woudenberg sparen. 

In samenwerking met Stichting Oud Woudenberg hebben we een mooi boek samengesteld waar u de plaatjes in kunt plakken met leuke foto’s en weetjes over Woudenberg. 

Bij iedere 10 euro aan boodschappen krijgt u een setje stickers. Spaar het boek dus helemaal vol.