Afbeelding
Corné

De DES Winkelier...........Corné van Corné Optiek

Ondernemend

Geboren Woudenberger? Nee, geboren in Wageningen. Al sinds 35 jaar wonend in Amerongen. Omdat ik al 23 jaar hier gevestigd ben voel ik me wel een beetje een Woudenberger.

Waar kunnen we je winkel precies vinden? We zitten in de Schoutstraat, een zijstraat van de Voorstraat. Hier kan je nog gratis voor de deur parkeren. Een top locatie!

Doe je naast bricks ook aan clicks? Ja, op onze website optiekstore.nl verkopen we verschillende zonnebrilmerken. 

Maar voor het meeste van onze producten willen we je toch het liefste in de winkel zien. Dat vinden we veel gezelliger en dan kunnen we je optimale informatie geven.

Corona heeft jouw winkel er niet onder gekregen. Hoe ben je met die uitdaging omgegaan? We hadden geluk, we waren een essentiële winkel dus mochten open blijven. 

Door onze trouwe klanten konden we blijven doordraaien en daarnaast werd de vraag naar computer/werkbrillen groter vanwege het vele thuiswerken.

Wat vind je het leukste element in je werk? Het klantencontact en dat we nog alle facetten van het optiek vak in eigen huis kunnen uitoefenen. Zoals inkoop, verkoop, het maken van een bril en de oogmetingen.

Hoe laad je je op na je werk? Lekker wandelen met de hond en af en toe klussen in en om het huis. Met de caravan op pad mag ook niet ontbreken.

Welke belangrijkste kernwaarde in jouw leven draag je ook in de winkel uit? Betrouwbaarheid. Eerlijk duurt het langst!

Wat wil je als ondernemer binnen drie jaar bereikt hebben? Minimaal zo doorgaan en het liefst nog meer oog zorg aan de klant verlenen. 

Door de huidige investering in de nieuwste technieken willen we het product en de oogmetingen op een nog hoger level krijgen.

Welk advies heb je voor beginnende winkeliers? Geloof in jezelf. Gewoon doen. Je kan beter spijt hebben van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan.

Welke verandering in het winkelgebied van Woudenberg zou jij wenselijk vinden? Een gezellige dorpskern met veel afwisselend aanbod en enthousiaste detaillisten. 

Wat zou de detailhandel zelf moeten doen om ook in de toekomst relevant te blijven? Persoonlijke aandacht, sfeerbeleving creëren en je winkel uitstraling en producten exclusief houden. Dit in combinatie met een top service.

Hoe ziet jouw extra stapje in service eruit? Het verhaal van de klant goed aanhoren en samen voor de oplossing gaan. Zo zijn de klanten ook altijd welkom voor nazorg en reparaties. 

Wat is het mooiste compliment dat je ooit van een klant kreeg? Dat de klanten zich gehoord voelen en vragen of ik nog jaren hier in Woudenberg de opticien wil blijven. 

Als je opnieuw een winkel zou beginnen maar dan in een ander product, wat zou dat dan zijn? Gezien ik graag meer comfort wil geven aan de mensen, lijkt me sportprotheses op maat maken ook een heel mooi beroep. 

Zodat men weer actief in de maatschappij bezig kan zijn.

Wat zou je tenslotte nog kwijt willen aan de lezers? Blijf in het dorp kopen. Geniet van de persoonlijke aandacht. Dat komt de sfeer in het dorp ten goede. ­